Organizatorem 3. Akademii BASSOwej, zwanej dalej „Akademią”, jest Fundacja Finansowanie, Organizowanie Realizacji Twórczych i Edukacyjnych (ul. Nurmiego 26 A, 03-289 Warszawa, NIP 701 – 011 – 95 – 45), zwana dalej „Organizatorem”.
Akademia jest odpłatnym programem edukacyjno-koncertowym, realizowanym we współpracy merytorycznej m.in. z Bruno Cocset, Burkhardem Dammannem, Amarillis Dueňas, Krzysztofem Firlusem, Vittorio Ghielmim, Bartoszem Izbickim, Richardem Myronem, Marcinem Olakiem, Tomaszem Pokrzywińskim, Justyną Rekść-Raubo, Dominiką Stencel i Rainerem Zipperlingiem organizowanym we współpracy z Domem Pracy Twórczej w Radziejowicach, Muzeum Kresów Rzeczypospolitej Obojga Narodów w Sejnach oraz wybranymi parafiami i instytucjami w Polsce, zwanymi dalej „Współorganizatorami”.
Celem Akademii jest edukacja i popularyzacja wykonawstwa muzycznego, kształtowanie wrażliwości artystycznej i kulturalnej, popularyzacja wiedzy specjalistycznej – muzycznej i okołomuzycznej oraz stworzenie możliwości doskonalenia muzyków instrumentalistów (w trybie czynnym i biernym), zwanych dalej odpowiednio: „Uczestnikiem” lub „Uczestnikami”, ze szczególnym uwzględnieniem basowych instrumentów smyczkowych, szarpanych (dawnych lub ich kopii oraz współczesnych), dętych oraz kameralistyki.
Dla Uczestników aktywnych istnieje możliwość wypożyczenia instrumentów (dawnych lub ich kopii lub współczesnych) na potrzeby zajęć w ramach Akademii, na warunkach ustalonych odrębnymi regulacjami.
§2 Czas, miejsce i przebieg
Termin działań Akademii obejmuje okres w dniach od 22.09 do 31.12.2025 roku – zajęcia edukacyjne (lekcje dla początkujących i zaawansowanych, próby, wykłady, warsztaty – w tym zajęcia indywidualne i zespołowe) oraz koncerty na terenie Polski.
Miejscem wydarzeń Akademii jest m.in.: Dom Pracy Twórczej - Pałac w Radziejowicach, kościół pw. Bł. E. Detkensa przy ul. Dewajtis 3 w Warszawie, Muzeum Kresów Rzeczypospolitej Obojga Narodów w Sejnach.
Na program merytoryczny Akademii składają się muzyczne zajęcia indywidualne lub zespołowe pod kierunkiem wykładowców wymienionych w §1, pkt. 2 (wybranych w zależności od odsłony jesiennej lub zimowej).
Jedna lekcja indywidualna lub zespołowa trwa minimum 45 minut.
§3 Uczestnicy Akademii
Akademia dedykowana jest uczniom szkół muzycznych (podstawowych i średnich) oraz dla studentów i absolwentów wyższych uczelni muzycznych – osób w preferowanym wieku powyżej 12 roku życia, zainteresowanych rozwinięciem swoich umiejętności gry na violi da gamba, wiolonczeli (współczesnej i barokowej), violone, kontrabasie, lutni, waltorni lub na innym dowolnym instrumencie strunowym-smyczkowym lub dętym oraz śpiewu, również w zespole kameralnym (minimum dwie osoby).
W przypadku Uczestnika niepełnoletniego, wolę jego uczestnictwa zobowiązani są przekazać rodzice lub prawni opiekunowie.
Warunkiem uczestnictwa w Akademii jest przesłanie wypełnionego formularza zgłoszeniowego oraz uiszczenie opłaty, w terminie do dnia 19.09.2025 roku na rachunek nr: 38 1240 1037 1111 0010 2650 3663 w Banku PEKAO SA (tytuł przelewu: „3. Akademia BASSOwa”) i wysyłka potwierdzenia przelewu na adres mailowy fundacjaforte@gmail.com (treść „Karty zgłoszeniowej” zawiera Załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu). Uczestnicy, którzy wniosą opłaty do dnia 11.09.2025 roku uzyskują 10% zniżki.
Uczestnik zgłaszający się na Akademię wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Organizatora.
W przypadku udziału zespołu, formularz zgłoszeniowy może złożyć jeden członek zespołu, natomiast akceptację warunków Akademii i Regulaminu podpisują wszyscy członkowie indywidualnie w terminie do 22.09.2025 roku przed rozpoczęciem pierwszych zajęć.
Organizator zastrzega sobie prawo do dokumentacji w technikach audio, foto lub video zajęć prowadzonych oraz koncertów zorganizowanych w ramach Akademii, a Uczestnicy dokonując zgłoszenia do udziału w Akademii wyrażają jednocześnie zgodę na przeniesienie na Organizatora praw do wykorzystywania powyższych rejestracji w celach dokumentacyjnych i promocyjnych Organizatora. Fotografowanie i dokonywanie innych rejestracji zajęć lub koncertów przez Uczestników, dozwolone jest za zgodą Organizatora.
Wyrażona w §3 pkt 6 przez Uczestnika zgoda na nieodpłatne wykorzystanie jego wizerunku utrwalonego w trakcie Akademii wykorzystana będzie do celów dokumentacji lub promocji Akademii i Organizatora.
W przypadku zakwalifikowania Uczestnika do koncertów, Uczestnik zobowiązuje się do przeniesienia na Organizatora praw do wykorzystania nagrań utworów w interpretacjach powstałych w trakcie Akademii na następujących polach eksploatacji:
a) prawo publicznego odtwarzania oraz nadawania;
b) prawo utrwalania utworu dowolną techniką, w tym techniką cyfrową, optyczną, magnetyczną drukiem oraz na kliszy fotograficznej;
c) prawo wprowadzania utworu do pamięci komputera oraz do własnych baz danych;
d) prawo dostosowania dzieła do wymagań Organizatora;
e) prawo wykorzystania utworu w celu promocji i reklamy Organizatora oraz Akademii.
Przeniesienie praw, o których mowa w ust. 4 nie jest ograniczone czasowo ani terytorialnie oraz następuje bez wynagrodzenia, z chwilą publicznego wykonania przez Uczestnika utworów w trakcie Akademii.
W celu wykonania postanowień zawartych w pkt. 4 i 6 poprzez zgłoszenie do udziału w Akademii, Uczestnik zrzeka się wykonywania praw wynikających z przysługującej jemu ochrony dóbr osobistych dotyczących artystycznego wykonania.
W przypadku osób, które do dnia poprzedzającego dzień rozpoczęcia się Akademii nie ukończyły 18 lat, do zgłoszenia należy dołączyć podpisaną zgodę prawnego opiekuna na udział w Akademii, a oryginał wydrukowany i podpisany odręcznie powinien zostać dostarczony Organizatorowi najpóźniej w dniu rozpoczęcia pobytu Uczestnika.
Podczas zajęć Akademii Uczestnik jest zobowiązany posiadać ze sobą pulpit, kamerton lub urządzenie do strojenia, podstawowe materiały piśmiennicze oraz wygodny strój sportowy.
§4 Postanowienia organizacyjne i opłaty
Organizator zapewnia Uczestnikom możliwość aktywnego lub biernego udziału w zajęciach merytorycznych, o których mowa w §2 pkt 3 w dwóch terminach - edycja jesienna i zimowa.
Zajęcia odbywają się w trzech stopniach zaawansowania: początkujący, średniozaawansowany oraz zaawansowany (profesjonalny). Językiem wykładowym może być: język polski, angielski, rosyjski, niemiecki, rosyjski.
Organizator pokrywa koszty noclegu w Radziejowicach i Warszawie.
Organizator nie pokrywa kosztów związanych z transportem Uczestników do i z miejsca odbywania Akademii oraz kosztów posiłków.
Opłaty za udział w Akademii wynoszą:
a) zajęcia indywidualne – pełne uczestnictwo (5 lekcji, 2 koncerty, 7 noclegów): 1.400 zł;
b) zajęcia indywidualne – niepełne uczestnictwo (1 lekcja, 1 koncert, 1 nocleg): 250 zł;
c) zajęcia zespołowe za jednego członka zespołu (min. dwie osoby) - pełne uczestnictwo (5 lekcji, 2 koncerty, 7 noclegów: 1.100 zł;
d) zajęcia zespołowe za jednego członka zespołu (min. dwie osoby) - niepełne uczestnictwo (1 lekcja, 1 koncert, 1 nocleg): 200 zł;
e) uczestnictwo bierne: jeden dzień (wszystkie zajęcia w dowolnych klasach, bez noclegu) – 150 zł.
W ramach opłaty Uczestnik czynny (pełne uczestnictwo) otrzymuje możliwość:
a) udziału czynnego w indywidualnych (lub zespołowych) lekcjach pod kierunkiem wybranego Wykładowcy i może dowolnie konfigurować swoje zajęcia, wybierając liczbę godzin lekcyjnych z wybranymi przez siebie Wykładowcami – do limitu 5 lekcji;
b) udziału czynnego w warsztatach konsortu instrumentów basowych (dotyczy również instrumentów dętych);
c) obecności (uczestnictwo bierne) na wszystkich zajęciach z udziałem pozostałych Wykładowców;
d) udziału w programie wykładów i wydarzeń towarzyszących, w tym aktywnego uczestniczenia w zajęciach yogi dla muzyków i technik relaksacyjnych;
e) 7 bezpłatnych noclegów: w Domu Pracy Twórczej w Radziejowicach (w dniach 22-27.09.2025 roku) oraz w Domu Studenta „Dziekanka” w Warszawie (w dniach 27-29.09.2025 roku);
f) udziału w dwóch koncertach (z udziałem Wykładowców) między 26.09 a 31.12.2025 roku;
g) możliwość wykupienia całodziennego wyżywienia (dodatkowa opłata) w Radziejowicach i Warszawie;
h) skorzystania z dwóch bezpłatnych biletów wstępu na koncerty odbywające się w ramach „Akademii”;
i) otrzymania dyplomu Uczestnika.
W ramach opłaty Uczestnik bierny otrzymuje możliwość:
a) udziału biernego we wszystkich zajęciach Akademii oraz w wydarzeniach towarzyszących danego dnia;
b) bezpłatnego wstępu na koncerty zorganizowane w ramach Akademii (1 miejsce).
W przypadku przyjazdu małoletniego Uczestnika wraz z opiekunem, istnieje możliwość wykupienia pobytu dla opiekuna.
Uczestnicy Akademii zobowiązani są do udziału we wszystkich zaplanowanych zajęciach. W razie samowolnej rezygnacji z jakiegoś zakresu zajęć, Uczestnikom nie przysługuje zwrot poniesionych kosztów. Ponadto, Uczestnicy zobowiązani są do punktualności i przestrzegania harmonogramu Akademii, kulturalnego zachowania oraz dbałości o dobrą atmosferę i stosunki koleżeńskie z innymi Uczestnikami oraz do zachowywania właściwych norm społecznych na terenie siedzib i wnętrz Współorganizatorów.
Na terenie siedzib i wnętrz Współorganizatorów obowiązuje zakaz palenia papierosów oraz spożywania alkoholu.
Organizator nie ponosi odpowiedzialności za szkody rzeczowe, osobowe i majątkowe jakie mogą wystąpić w trakcie zajęć w ramach Akademii oraz w przestrzeniach, w których odbywają się zajęcia Akademii.
Uczestnicy zobowiązują się ubezpieczyć się indywidualnie od odpowiedzialności cywilnej i następstw nieszczęśliwych wypadków we własnym zakresie.
Uczestnicy odpowiadają za wszelkie szkody powstałe wskutek ich zachowania się podczas Akademii.
Organizator nie odpowiada za rzeczy, zdrowie i czyny Uczestników Akademii.
Opłaty nie podlegają zwrotowi, poza sytuacją działania natury siły wyższej i koniecznością odwołania Akademii.
§5 Postanowienia końcowe
Wszelkie kwestie nieujęte w Regulaminie rozstrzyga Organizator.
Wniesienie opłaty za udział w Akademii jest równoznaczne z akceptacją niniejszego Regulaminu.
Organizator zastrzega sobie prawo do decydowania o przyjęciu lub odmowie przyjęcia do Akademii w charakterze Uczestnika czynnego np. w razie zbyt dużej liczby chętnych.
Organizator zastrzega sobie prawo do dokonania zmian w niniejszym Regulaminie w formie pisemnej i zawiadomienia o powyższych wszystkich czynnych Uczestników.
Regulamin wchodzi w życie z dniem rozpoczęcia rekrutacji przez Organizatora.